از بین بردن نیکوتین سیگار در بدن به صورت کاملا طبیعی

از بین بردن نیکوتین داخل بدن با مواد غذایی

نیکوتین در دخانیات یافت می شود و به راحتی می تواند از بدن خارج شود. همانطور که بدنتان نیکوتین را متابولیزه می کند به خون ، بزاق و ادرار شما منتقل می شود یعنی دقیقا جایی که می تواند آن را آزمایش کرد و تشخیص داد. نیکوتین معمولا 1 تا 4 روز بعد از استعمال سیگار در بدن باقی می ماند که می توانید با سالم خوردن و نوشیدن و ورزش کردن این ماده را از بدنتان دفع کنید.

از بین بردن نیکوتین

نیکوتین باعث می شود که به دخانیات اعتیاد پیدا کنید و بنابراین اصلی ترین مزیت خارج شدن آن این است که تمایل شما به دخانیات هم کم می شود. در این قسمت نکاتی را برای خوردن و نوشیدن مناسب برای دفع نیکوتین ارائه خواهیم داد:

روش اول:

از بین بردن نیکوتین با آب و غذا

1. از آنجا که نیکوتین از طریق ادرار از بدن خارج می شود ، ادرار بیشتر باعث خارج شدن نیکوتین بیشتر خواهد شد و همچنین نیکوتین های موجود در بدن را رقیق می کند و با این کار احتمال درست بودن آزمایش ادرار نیزد افزایش می یابد.

- مردان بالغ باید حداقل 5/15 فنجان (7/3 لیتر ) در روز آب بنوشند.

- که این میزان برای خانم ها حداقل 5/11 فنجان ( 5/3 لیتر) می باشد.

دفع نیکوتین بدن

2. آب را با سایر نوشیدنی های سالم مکمل کنید :

تمام مایعاتی که در طول روز می نوشید ، نباید حتما آب باشد. سایر مایعات بدون طعم دهنده مصنوعی و یا دارای قند ، مانند چای سبز یا آب زغال اخته باعث هیدراسیون بدن و افزایش دفع نیکوتین از طریق ادرار خواهد شد.

در زمان تلاش برای خارج کردن نیکوتین از بدن ، از مصرف نوشابه و قهوه خودداری کنید که این مواد آب بدن را کم کرده و مواد شیمیایی زیادی را وارد بدنتان خواهد کرد.

3. غذا هایی را مصرف کنید که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند:

مصرف آنتی اکسیدان ها در متابولیسم نیکوتین در بدن به شما کمک می کنند و منجر به خروج سریع این مواد از طریق ادرار و عرق می شوند و در کل وظیفه دفع سموم از جمله نیکوتین را هم بر عهده دارند.

غذا هایی که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند ، عبارتند از:

- سبزیجات دارای برگ سبز مانند:کلم یا اسفناج

- آجیل هایی مانند :بادام زمینی ، گردو و بادام

- میوه هایی مانند:توت سیاه، زغال اخته ترش و توت فرنگی

4. غذا هایی را مصرف کنید که کبد را برای تولید صفرا تحریک می کنند:

افزایش تولید صفرا در کبد، بدن را به متابولیسم بیشتر تحریک می کند و این امر باعث می شود که نیکوتین با سرعت بیشتری از بدن شما خارج شود و بنابراین هر چه بیشتر چنین غذاهایی را مصرف کنید ، نیکوتین سریع تر از طریق ادرار و عرق خارج می شود.

این غذا ها عبارتند از :

- سیر و پیاز

- زرده های تخم مرغ

- سبزیجاتی مثل تربچه، تره فرنگی، مارچوبه، کرفس و هویج

سیر و پیاز

5. غذا های حاوی ویتامین C را در رژیم غذایی تان بگنجانید:

ویتامین C باعث تسریع روند متابولیسم بدن خواهد شد و این اتفاق باعث می شود که نیکوتین بیشتری از طریق دادرار خارج شود.

غذا هایی که به طور طبیعی سرشار از ویتامین C هستند، عبارتند از :

- پرتقال :منبع غنی از ویتامین C است و اگر به طور مرتب پرتقال بخورید میتوانید متابولیسم بدنتان را هم بالا ببرید.

- توت فرنگی

- کلم بروکلی

- پاپایا

- کیوی

همچنین می توانید از مکمل های ویتامین C که به شکل قرص جوشان هستند نیز استفاده کنید. که به راحتی در داروخانه ها در دسترس هستند.

6. مصرف ویتامین A و E

استعمال دخانیات، مقدار ویتامین C، A،E بدن را که از ریه ها هم محافظت می کنند، کاهش می دهد و باعث ایجاد آسیب به ریه ها نیز خواهد شد ، بنابراین به محض ترک سیگار حتما در رژیم های غذایتان ، غذا های سرشار از ویتامین های A ، E، C، را بگنجانید.

که این غذا ها عبارتند از :

- آب هویج

- انار

- کیوی

- انواع توت ها

از بین بردن اثر نیکوتین

از بین بردن نیکوتین داخل بدن با فعالیت های بدنی:

1. آهسته بدوید:

آهسته دویدن و سایر تمرینات هوازی باعث می شود که ضربان قلب افزایش پیدا کند و باعث تعریق شود و هر چه عرق کنید نیکوتین بیشتری از بدن خارج می شود.

مطمئن شوید که به اندازه کافی دویده اید و خوب عرق کرده اید. بستگی به منطقه ای که در آن زندگی می کنید مدت زمان انجام این کار متفاوت خواهد بود اما حداقل این زمان باید بین 15 تا 20 دقیقه باشد و اگر بیرون هوا سرد است یا ترجیح می دهید که در بیرون از خانه ندوید ، می توانید به سالن های ورزشی بروید.

آهسته دویدن

2. به سونا بروید :

سونا به گونه ای طراحی شده که دارای محیطی گرم و مرطوب و پر از بخار است و باعث افزایش تعرق بدن خواهد شد و این یک روش ایده آل برای خارج شدن نیکوتین از بدن شما است که هر چه بیشتر عرق کنید، نیکوتین بیشتری از پوست شما خارج می شود. به مدت 20 تا 30 دقیقه در سونا بنشینید و سپس به استخر بروید و بعد از 20 تا 30 دقیقه دوباره به سونا برگردید.

اگر سونا در نزدیکی شما وجود ندارد، سعی کنید محیط های گرم دیگری را پیدا کنید که باعث عرق کردنتان شود ، مثلا چند ساعت در استخر روباز محله تان دراز بکشید.

3. سیگار کشیدن را متوقف کنید تا نیکوتین به طور دائم و برای همیشه از بدن تان خارج شود.

ترک سیگار سلامتی شما را افزایش می دهد و احتمال ابتلا به انواع سرطان و بیماری ها را نیز کاهش خواهد داد.