آب گرم یا سرد؛ کدام بهتر است؟

 

آب گرم یا آب سرد:یکی از این دو مورد باعث صدمه رساندن به سلامت می شود

 

در مورد نوشیدن آب ممکن است سوالات زیادی ذهن شمارا مشغول سازد به عنوان مثال در مورد انتخاب دمای مناسب این مایه حیات که بارها پرسیده می شود آب گرم یا سرد ؟ کدام برای سلامتی بهتر و کدام یک مضر است؟
آب گرم یا سرد
ممکن است که این سوال برای شما پیش آید که آیا حتما باید روزانه 8 لیوان آب بنوشید؟ چرا باید بنوشید؟ آیا می توان آب میوه ها را جایگزین آب کرد؟ آیا باید آب را در میان خوردن غذاها و وعده های غذایی ترک کنیم یا خیر؟ و دیگر سوالات
طبق اطلاعات بهداشتی ، یک گزینه وجود دارد که بیانگر ادامه ی این مطلب می باشد:نوشیدن آب گرم از نوشیدن آب سرد مناسب تر است.

 

آب گرم یا سرد

نکات مهم در مورد نوشیدن آب گرم یا سرد 

آب گرم یا سرد کدام برای بدن مفیدتر است؟

طی مطالعات اخیر در مورد اینکه روزانه باید 8لیوان (یا کمتر) آب بنوشیم خبر دادند که بهتر ست بیشتر آب گرم بنوشید و از استفاده ی بیش از حد آب خنک خودداری کنید.
در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم تا شمارا با 7 واقعیت در مورد آب که میتواند تاثیر گذار باشد یاخیر آشنا میسازیم.
1- اگر گلوی شما دچار درد یا خشکی باشد، نوشیدن آب گرم میتواند به طور موقت درد را کاهش دهد و همچنین می تواند تورم را نیز کاهش دهد.
2- آب به طور کلی برای التهاب مفید است و با نوشیدن آن می تواند عضلات شکم شما را شل سازد.
آب گرم یا سرد
3- آب گرم در دستگاه گوارش باعث افزایش فعالیت کولون می شود و بدن را برای جذب بهتر غذا در طول روز تنظیم می کند.
4- نوشیدن آب گرم به مقدار مناسبی میل به غذا را کاهش میدهد و به مرور زمان در طول روز باعث میشود که احساس سیری کنید.
5- آب سرد روند هضم غذا را کاهش می دهد که در طی این امر باعث کاهش جذب مواد مغذی ارزشمند در جریان خون میشود.
فواید نوشیدن آب
6- با نوشیدن آب سرد نسبت به آب گرم بیشتر احساس خستگی و کسلی خواهید کرد.
7- هنگامی که بدن در معرض آب سرد قرار میگیرد در از دست دادن گرما توسط عروق خونی را مختل میسازد و مسیر عبور و مرور مواد مغذی را در رگ های خونی سخت تر می سازد.