برنامه ی کامل مراقبت از پوست در سفرهای عید

برنامه و نکات مهم مراقبت از پوست در ایام نوروز 

همه افراد صرف نظر از جنسیت دوست دارند پوست خوبی داشته باشند اما آلودگی های هوا، استرس ، غم و غصه همگی موجب شده آن پوستی را که انتظار دارید نداشته باشید. ابتدا با گفتن جملات آرام بخش و مثبت احساسات منفی را از خود دور و سپس درمان پوست را آغاز کنید. پوست آیینه درون بدن است و اگر کسی می خواهد پوست خوبی داشته باشد باید از درون به درمان و سلامت خود بپردازد و مراقبت از پوست تنها مختص ایام نوروز نیست و باید همیشه اقدامات و مراقبت های لازم را انجام دهید.

مراقبت از پوست

محصولات مراقبتی

چه اتفاقی برای پوست می افتد وقتی در ایام نوروز به مسافرت می روید؟

برنامه ریزی:

معمولا هنگامی که در سفر هستید زمان خوابیدن و از خواب بیدار شدن تغییر می کند و اندکی از مراقبت های روزمره دور می مانید. 

آب و هوا:

به هر جایی که سفر کنید، آب و هوا معمولا از معتدل تا شدید به شدت تفاوت دارد. محیط ممکن است سطح رطوبت بالاتر یا پایین تر، سطح متفاوت نور خورشید، دماهای متفاوت و ... داشته باشد.

 اتاق کرایه ای:

پوست ممکن است در معرض خشکی ناشی از تهویه و یا سیستم های گرمایشی قرار گیرد. 

 

 

محصولات:

ممکن است محصولاتی که قبلا استفاده می کردید را کاهش دهید و یا کنار بگذارید. 

سطح استرس:

معمولا سفر کمی استرس دارد چون برای گرفتن بلیط پرواز یا مدیریت یک سفر جاده ای تلاش می کنید. استرس به طور مستقیم بر فیزیولوژی شما تاثیر می گذارد و می تواند اثرات منفی روی پوست داشته باشد. 

رژیم غذایی:

در حالیکه برای مراقبت از پوست چندین میوه و سبزیجات روزانه مصرف می کنید اما سفر ممکن است رژیم غذایی عادی شما را مختل کند.

 با این عوامل عنوان شده در بخش سلامت نمناک تعجبی ندارد که پوستتان دچار مشکل شود. اگر با هواپیما سفر می روید، پوست در معرض خشکی زیادی قرار می گیرد و اگر پوست چربی دارید ممکن است تولید چربی بیشتر شود، که می تواند خطر منافذ مسدود شده را افزایش دهد.حتی اگر به جای پرواز با ماشین سفر کنید، باید منتظر تغییراتی باشید.

رژیم غذایی در سفر  

مراقبت از پوست در سفر با مراقبت از پوست در خانه متفاوت است : 

زمانی که تصمیم دارید از پوست خود در جاده مراقبت کنید، به یاد داشته باشید مراقبت از پوست باید متفاوت از مراقبت از پوست در خانه باشد. باید برنامه روتین خود را در سفر به آرامی تغییر دهید.

 با توجه به این موضوع، در این بخش از سلامت پوست نمناک.

چندین نکته برای بهبود پوست آورده شده است: 

از قبل مواد لازم را آماده کنید:

با هواپیما سفر می کنید؟ به منطقه خشک آب و هوا می روید؟ پوست خود را از چند روز قبل آماده کنید. ماسک مرطوب کننده (مانند ماسک نارگیل و عسل)را به آرامی روی پوست اعمال کنید. حتی اگر پوست چربی دارید، متوجه می شوید که اثرات خشکی پوست ممکن است باعث واکنش شدید پوست شود.پوست را لایه برداری و سپس مرطوب کننده بزنید.

 با دقت بسته بندی کنید:

به یاد داشته باشید که پوست در حین سفر تحت استرس قرار می گیرد این به این معنی است که هر گونه محصولات تحریک کننده بالقوه نیاز به ماندن در خانه دارند از جمله پاک کننده ها ، هیدروکسی اسیدها، پوست های میوه و.... شما همچنین می توانید هرگونه ابزار تکنولوژیکی مانند لایه برداری پوست و یا نور درمانی را کنار بگذارید. طول سفر را در نظر بگیرید ، مرطوب کردن منظم پوست و استفاده از سرم به شما در رفع خشکی پوست کمک می کند. 

آرایش نکنید:

تا جایی که ممکن است در طول سفر کم آرایش کنید یا اصلا این کار را انجام ندهید زیرا مواد آرایشی می تواند داخل حفرات پوست حل شود و به میکرو ارگانیسم هایی آویزان شود که نمی خواهید روی پوست باشد.

 مرطوب کننده های معمولی را قبل از ترک کردن منزل (روغن به بهترین حالت) روی پوست بزنید، چون آن ها به عمق منافذ نفوذ می کنند) زیرا به مرطوب نگه داشتن پوست در شرایط خشک کمک می کند.

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید:

حتی اگر تمام روز داخل هواپیما باشید، پوست شما به کرم ضد آفتاب خوب برای کمک به مقاومت در برابر آسیب ناشی از اشعه های خورشید نیاز دارد.

 چند تکه دستمال به همراه داشته باشید:

اگر پوست چربی دارید، یک دستمال به همراه خود داشته باشید تا در طول سفر از آن استفاده کنید. دستمال های پاک کننده چربی می تواند به کاهش چربی پوست کمک کند و بهتر از دستمال ها معمولی است که ممکن است چیزی بر روی پوست باقی گذارند.

رسیدگی به پوست

دست ها را به صورت نزنید:

این یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که ما می توانیم هنگام سفر انجام دهیم. به خصوص داخل هواپیماها یا در فضاهای عمومی، زیرا با بسیاری از میکروب ها در تماس هستیم، بنابراین هر زمان که دست با صورت تماس پیدا کند، آن میکروب ها به روی پوست منتقل و باعث ایجاد جوش می شوند. اگر می خواهید صورت را لمس کنید، از یک دستمال کاغذی یا دستمال به عنوان یک سپر بین دستان و پوست صورت خود استفاده کنید. 

آب بنوشید:

نوشیدنی های مملو از شکر و آب میوه ها را کنار بگذارید و به جای آن آب بنوشید. آب به مرطوب نگه داشتن پوست از داخل بدن کمک خواهد کرد.

شب اول مراقبت بیشتری انجام دهید و زمانی که به مقصد رسیدید، مراقبت از پوست را اولویت قرار دهید. به محض این که می توانید با دقت دست و صورت خود را بشویید تا تمام آلودگی ها را رفع کنید، سپس مرطوب کننده بزنید. 

یخ زیر چشم ها بمالید:

حلقه های زیر چشم، یکی از مواردی است که هنگام سفر های نوروزی و دید و بازدیدها نظر ما را بخود جلب می کند اگر دیدید که هنگام سوار شدن به هواپیما بیشتر شدند از مهماندار هواپیما بخواهید کمی یخ و یک حوله به شما بدهد و آن را مانند یک بسته یخی زیر چشمان بمالید. می توانید این فرآیند را قبل از خوابیدن اولین شب تکرار کنید. فراموش نکنید که به دفعات از کرم چشم استفاده کنید تا خشکی زیر چشم رفع و خطوط پوست را کاهش دهید. 

آب رسانی با غذا خوردن:

از آنجا که خشکی شایع ترین مشکل پوست در سفر است، به نوشیدن آب هنگام انتخاب وعده های غذایی خود فکر کنید. میوه ها، سبزیجات، سوپ و سبزیجات تازه به بهترین شکل عمل می کنند. خیار، هندوانه، آناناس، کرفس، تربچه، گوجه فرنگی، توت فرنگی، هندوانه، طالبی، کاهو و کلم جز همین گروه هستند. 

پوست را به طور منظم تمیز کنید:

روزتان را با پاکسازی پوست آغاز کنید. این کار به حفظ رنگ چهره کمک خواهد کرد. 

مرطوب کردن لب ها را فراموش نکنید:

اگر قصد دارید تعطیلات نوروز را به مسافرت بروید، یک مرطوب کننده لب در کیف دستی خود داشته باشید زیرا مسافرت می تواند پوست را خشک کند به خصوص اگر با هواپیما سفر می کنید و لبهایتان اغلب یکی از اولین عضو هایی هستند که کمبود آب بدن و خشکی را نشان می دهند. برای مرطوب نگه داشتن لب مانند دست اغلب به مرطوب کننده و ویتامینه نیاز دارید.

 پوست را پاکسازی کنید:

در طول مسافرت صبح ها صورت خود را با ماسک هایی که دارید پاک سازی کرده تا منافذ پوست را کاهش دهید و سموم را از سطح پوست پاک کنید.

 درخشندگی پوست را با ویتامین ث افزایش دهید:

برای کمک به بالا بردن درخشندگی پوست در طول تعطیلات نوروز به رفع خستگی پوست کمک کنید اینکار را با استفاده از سرم ویتامین ث به برنامه روتین خود انجام دهید.

ویتامین ث

ماساژپوست:

یکی از بهترین راه های بهبود سلامت کل بدن ورزش کردن در تمام طول سال است اما در ایام نوروز شاید فرصت بیشتری برای برخی افراد وجود داشته باشد تا با ماساژ پوست تولید کلاژن را تحریک کنند.با روغن زیتون، بادام، کنجد و برای پوست های حساس روغن آرگان را می توانید استفاده کنید البته این روغن را به اطراف چشم نزنید زیرا این ناحیه حساس است و موجب بروز چین و چروک در اطراف چشم می شود.

گونه ها را بصورت دورانی و به سمت گوش و پیشانی ، گردن را رو به بالا ماساژ دهید. 

اصلاح تغذیه در نوروز:

در ایام نوروز به دلیل خوردن شیرینی و آجیل کالری زیادی مصرف می کنید که موجب بروز جوش و آکنه روی صورت می شود بنابراین با مصرف چای سبز سویا، تخم کتان، بادام به دلیل استروژن موجود در افراد یائسه و میانسال باعث شادابی چهره می شود. 

خوب بخوابید:

در پایان روز بهترین عمل برای پوست داشتن یک خواب کامل شبانه است. ممکن است کارها تا شب سال نو بکشد، اما به این فکر کنید که خوابیدن منظم پوست را ترمیم و بازسازی می کند.

در طی خواب، جریان خون افزایش پیدا می کند و باعث بازسازی کلاژن و ترمیم آسیب ناشی از اشعه خورشید می شود. اگر به اندازه کافی نخوابید، ممکن است با حلقه های پف کرده، خشک، تیره زیر چشم ها بیدار شوید."